dinsdag 9 september 2014

Loodgieterswerk afgerond





Vandaag heeft loodgieter van Dam zijn werk afgerond. Nieuwe dakgoot (maar de houten ombouw is nog dezelfde),  loden afdichting van topgevel op de dakpannen en een zinken afdekking van de rollaag. 

Er is een loodslab ingezaagd in de noordgevel die de aansluiting met de buren afdekt, een zinken dakje op de schoorsteen en een lood met rubber afdichting op het scharnierpunt van het dakluik. Dat rubber zorgt er voor dat het mee scharniert met het luik. Het oude lood bleef open staan en dan kon het water er onderdoor. Ik vond al een keer een plas water binnen onder het luik. Dat zal nu niet meer gebeuren verwacht ik.

In het metselwerk van de schoorsteen ontbrak één steen. Bij de bouwmarkt hadden ze precies zo'n steen. Maar ze vertikten het om me die ene steen te verkopen, alleen een hele partij kon ik krijgen. Beetje hoog in de bol daar bij Kommer sinds ze naar een groter pand verhuisd zijn.
  
Vandaag ook het gereedschapsbord opgehangen. Misschien loop ik dan niet meer de hele dag te zoeken naar mijn gereedschap.

Soms gaat er ook wel eens iets niet volgens plan. Na een kijkoperatie in een gipswand bleek er een spant te zitten op de plaats waar ik een doorgang wilde maken naar een trap. Dat feestje gaat niet door dus moet ik iets anders bedenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten